divendres, 23 d’octubre del 2009

Psicomotricitat o educació física

La psicomotricitat té els seus orígens a finals del segle XIX. La seva finalitat era ajudar a persones amb trastorns psicològics, a través del moviment. Per tant la seva finalitat era terapèutica i reeducativa.

La psicomotricitat són tècniques psicomotrius que es basen en la metodologia i un plantejament de la sessió.

Fer psicomotricitat és seguir un corrent psicomotriu.

En canvi fer educació física, és educar a la persona integralment, ha d’incidir en tota la persona.
Les aportacions de la psicomotricitat queden reflectides en el nou paradigma educatiu de la educació física.


L’educació física engloba diversos termes, com: el joc, el desenvolupament motriu, l’expressió corporal, les danses, la salut, el control i la consciència corporal, i moltes d’altres.

A vegades es treballa tot això de forma molt analítica, no de forma natural.

Què pensem, educació física o psicomotricitat?

Quina de les dues aprofita al màxim les capacitats del infants?

2 comentaris:

  1. Educació física.Amb aquesta opció, trobo que hi podem obtenir molt més objectius i que aprofitem més al màxim les capacitats, que aconseguim amb els nens i a traves de l'educació, un punt molt important a tenir en compte.

    ResponElimina
  2. Parlar de psicomotricitat sembla una opció força innovadora. Sabeu que la psicomotricitat no ho és gens d'innovadora?? Fa molt de temps que va sorgir aquesta corrent i pel seu moment va ser força acertada però actualment ja esta una mica desfasada. Si a més a més tenim en compte que va sorgir com a una eina terapèutica, i si tenim en compte que l'educació física educa la persona en tota la seva globalitat, penso que la resposta esta clara: Educació Física, sense cap mena de dubte!

    ResponElimina